Google is in oktober 2016 ook in Nederland gestart met de volgende stap op het gebied van SEO op mobiele apparaten: Accelerated Mobile Pages (AMP).
Deze AMP pagina's zorgen ervoor de resultaten in Google op mobiele apparaten VEEL sneller laden. Accelerated Mobile Pages zijn kopieen van uw originele pagina's zonder
alle vertragende factoren. Het is uiteraard niet zo dat uw pagina's alleen nog maar uit tekst bestaan, echter laadtijd verslindende onderdelen worden anders geladen of verkleind.
Met de integratie van AMP op je website maak je een aantal concessies met betrekking tot de opmaak en opbouw van de pagina’s, maar zorg je er wel voor dat webpagina’s tot 10 keer sneller laden;
ze zijn bedoeld om rich content op webpagina’s supersnel te laden. Dit komt de gebruikerservaring natuurlijk ten goede.
Sinds kort krijgen sommige webmasters in Search Console de volgende melding:
“Google heeft vastgesteld dat uw site vele pagina’s bevat die in aanmerking komen om als AMP-pagina te worden weergegeven. Accelerated Mobile Pages (AMP) zijn HTML-pagina’s die zijn geoptimaliseerd om snel te laden op mobiele apparaten.
Lees meer informatie over de voordelen van AMP in de onderstaande bronnen.
Goed functionerende AMP-pagina’s op uw site zullen in de zoekresultaten op speciale wijze worden getoond.”
Bij SEObooster wordt er automatisch een AMP variant van uw gewone SEO pagina's gepubliceerd zodat uw website ook op mobiele apparaten zoals smartphones zo goed mogelijk gevonden wordt.
Hoe ziet volgens Google een AMP pagina eruit op een smartphone
Zowel de lokale als de nationale SEO strategie heeft als doel uw doelgroep optimaal online te bereiken met uw merk.
In de uitvoering zitten echter subtiele verschillen die vooral tot uiting komen in de expliciete afstemming op specifieke geografische lokaties.
Verbeter uw lokale online autoriteit door landingspagina’s te creeeren met unieke content en geografische informatie per lokatie. Stel de juiste focus vast om uw doelgroep te informeren en bereiken.
Indien uw bedrijf beschikt over meerdere vestigingen dient u deze afzondelijk aan te melden bij lokale websites, Google Mijn bedrijf en Google+ Local om de vindbaarheid van uw merk per vestiging te optimaliseren.
Analyseer de resultaten om specifiek inzicht te krijgen in hoe u uw natuurlijke zichtbaarheid per lokatie duurzaam kunt maken.
Optimaliseer de vindbaarheid van uw website voor het mobiele kanaal. Zo bereikt u 20% meer potentiele
klanten en zorgt u dat ze uw vestiging makkelijk weten te vinden.
Stel doelen voor de groei van positieve reviews en aanbevelingen. Door dit actief te stimuleren creëert u loyaliteit en positieve conversatie over uw merk. Dit verbetert uw online reputatie en levert u veel concurrentievoordeel op.