Een groot deel van het online publiek zoekt gericht naar lokale produkten of diensten. Op smartphones zijn 50% van alle zoekopdrachten lokaal gericht. Door met de juiste focus de lokale zichtbaarheid van uw merk en vestigingen te vergroten creëert u extra mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken.
Wij geven advies hoe u uw lokale marketing doelen kunt bereiken en laat aansluiten op de nationale strategie. Zo bouwt u zowel nationaal als lokaal online autoriteit op voor uw merk en vergroot u de kans op vindbaarheid in de lokale zoekmachine resultaten.
In oktober 2019 berichtte Google dat er 350x meer gezocht wordt dan tien jaar geleden op ‘lokaal’ in combinatie met shorttail-zoekwoorden.
Zowel de lokale als de nationale SEO strategie heeft als doel uw doelgroep optimaal online te bereiken met uw merk.
In de uitvoering zitten echter subtiele verschillen die vooral tot uiting komen in de expliciete afstemming op specifieke geografische lokaties.
Verbeter uw lokale online autoriteit door landingspagina’s te creeeren met unieke content en geografische informatie per lokatie. Stel de juiste focus vast om uw doelgroep te informeren en bereiken.
Indien uw bedrijf beschikt over meerdere vestigingen dient u deze afzondelijk aan te melden bij lokale websites, Google Mijn bedrijf en Google+ Local om de vindbaarheid van uw merk per vestiging te optimaliseren.
Analyseer de resultaten om specifiek inzicht te krijgen in hoe u uw natuurlijke zichtbaarheid per lokatie duurzaam kunt maken.
Optimaliseer de vindbaarheid van uw website voor het mobiele kanaal. Zo bereikt u 20% meer potentiele
klanten en zorgt u dat ze uw vestiging makkelijk weten te vinden.
Stel doelen voor de groei van positieve reviews en aanbevelingen. Door dit actief te stimuleren creëert u loyaliteit en positieve conversatie over uw merk. Dit verbetert uw online reputatie en levert u veel concurrentievoordeel op.